
Rīgas pašvaldība no 1. jūlija centralizējusi saziņas sistēmu galvaspilsētā, sniedzot iespēju pa vienoto bezmaksas informatīvo tālruni 80001201 sazvanīt dažādas pašvaldības iestādes gan ikdienas jautājumos, gan ārkārtas situācijās.
Vienotais tālrunis darba dienās no plkst.8.00 līdz plkst.18.00 - sniegs informāciju par pašvaldības pakalpojumiem un 24/7 (diennakts režīmā) nodrošinās ziņojumu pieņemšanu par notikumiem pilsētvidē, kura sistēmai pēc darba laika un brīvdienās pievienojusies arī Rīgas bāriņtiesa. Iedzīvotājiem būs iespēja sagaidīt operatora atzvanu. Tāpat ārkārtas krīzes situācijās tiks nodrošināts interaktīvs balss paziņojums par esošo situāciju un iespējamo rīcību.
Rīgai kā galvaspilsētai ir ļoti daudz funkciju un pašvaldībai ikdienā jāspēj atbildēt uz simtiem iedzīvotāju zvanu par visdažādākajiem jautājumiem. Līdz šim darbojās daudzi un dažādi telefona numuri, kas ikdienā radīja daudz neērtību iedzīvotājiem. Tagad esam veikuši būtiskus uzlabojumus, sniedzot iespējas visus jautājumus noskaidrot pa vienu tālruņa numuru – viena zvana attālumā, kas ir īpaši svarīgi krīzes un stresa situācijās. Numura izvēle nav nejauša – skaitlis 1201 ir Rīgas dzimšanas gads, ko viegli var iegaumēt pat bērni, un ceru, ka drīz tiksim arī pie šī īsā numura,
uzsver Rīgas pilsētas izpilddirektors Jānis Lange.
Lai nodrošinātu ērtu, atpazīstamu, unikālu un operatīvu saziņu ar pašvaldību, pašreizējo vienotā tālruņa numuru plānots pielāgot īsajam numuram “1201”.
Kā rāda pasaules pieredze, īsi tālruņu numuri saziņai ar pašvaldību ieviesti vairākās valstīs, jo to priekšrocība ir iedzīvotāju spējās tos vieglāk atcerēties, izmantot tos krīžu situācijās, ja traucēti mobilā interneta sakari, kā arī tiem vienkārši ir vieglāk nostiprināties iedzīvotāju atmiņā no reklāmām dažādās platformās.
Numuram "1201" ir arī simboliska nozīme, un iedzīvotājiem tas var asociēties ar Rīgas dibināšanas gadu.